.

.

wtorek, 24 marca 2015

Praska degustacja Szwejka :)

Każdy kto odwiedza Pragę, a interesuje się piwowarstwem, powinien moim zdaniem nawiedzić browar Staropramen. Znajduje się on w dzielnicy Smichov, przy ulicy Nadrazni. Dzielnica ta jest położona na lewym brzegu Wełtawy, gdzie ukazuje piękno starej Pragi. Można się tu przyjrzeć niesamowitej historii praskiego browarnictwa i zwiedzić browar. To piwo pił słynny "dobry wojak Szwejk". :) No to zaczynajmy, jak smakuje STAROPRAMEN NIEFILTROVANY ?







Kolor: mętny, przypomina mi pszeniczniaka, złoty.

Piana: bardzo obfita, drobna, nawet nieźle trwała, całkiem ładnie "pobrudziła" szkło.

Zapach: wyczuwam drożdże, lekką słodycz i cytrusowość?

Smak: jest wyraźna słodycz, goryczka niska, no chyba naprawdę jest owocowość, nuty pszeniczne też się pojawiają, choćby delikatny kwasek.

Wysycenie: średnie.

Opakowanie: Zielona butelka, więc średnio. Sama etykieta też średniak, nic mnie nie urzeka w niej.  Kapsel firmowy. Klasycznie, że tak to ujmę, nie robi wrażenia ;)

Uwagi: Dobre piwo. Pewnie lepiej smakowałoby w letni czas, ale smaczne. W sumie to trochę jest takie dziwne. I cytrusy, i kwasek, ciut pszenicy... Sam nie wiem czy byłem w stanie wyczuć wszystko co powinienem. Niemniej, mocno się musiałem nawąchać i przepłukiwać gardziel żeby wyczuć co wyczułem. Bardzo mi się te smaki mieszały, jeden nachodził na drugi itd. Ale warto było. Do zaś :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz