.

.

wtorek, 26 maja 2015

Stary Gdańsk w smaku.

W marcu pisałem jak to spacerując z rodzinką po Gdańsku, wdepnąłem do rosyjskiej restauracji i poza dobrym obiadem, zdegustowałem dwa piwa. Pierwsze to Biały Niedźwiedź, który opisałem pod postem o tytule "Niedźwiedzie smaki". Zaś dzisiaj, w drugiej części, z przyjemnością opiszę Wam co ciekawego odkryłem w PIWIE STAROGDAŃSKIM z Pomorskiego Browaru Tradycyjnego. To kontraktowy browar , który współpracuje z browarem  Gościszewo. Jedynym minusem był fakt, że nie poprosiłem kelnera o podanie mi butelki, tak jak przy niedźwiedziu. No cóż, możecie zobaczyć jak wygląda etykieta na stronie starogdanskie.pl. Jest naprawdę ładna.







Kolor: bursztynowe, klarowne.

Piana: delikatny kożuch, nie pozostawiło nic na szkle, biała.

Zapach: słodki, orzeźwiający chmiel.

Smak: tu miałem trochę problem, bo z początku piwo było za bardzo schłodzone. Pod koniec wyczułem bardzo przyjemny chmiel, taki mocno świeży. Słodowe akcenty. Goryczka bardzo solidna.

Wysycenie:  średnie ku wysokiemu.

Opakowanie: nie mialem okazji na żywo je oglądnąć.

Uwagi: Fajny ten pomysł ze wskrzaszaniem starych piw według starych receptur. Jest to dobra okazja do zakosztowania jak kiedyś ( choć to i tak zapewne inny smak) smakowały piwa pomorskie. Piło się wyjątkowo dobrze, po tym drugim piwie lekko zmiękłem przez chwilę :) Ekstrakt 12,5 Plato, alkoholu 5,2%. Piękne miasto Gdańsk, ma w sobie niesamowity urok. Pozdrawiam Was i do soboty :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz