.

.

piątek, 30 stycznia 2015

Wielka miłość.

Piwo, które w końcu doczekało się degustacji. Kooperacja AleBrowaru z norweskim Nogne O. Przyjaźń polsko-norweska zaowocowała. Ja ogólnie jeszcze nie dojrzałem do piw bardzo mocno chmielonych. Przynajmniej tak mi się wydawało dopóki nie skosztowałem tego. Czy ono jest smaczne? To już za chwilę. Wiem jedno, dawno nie piłem takiego piwa. Przed Wami West Coast Belgian Rye IPA o nazwie  DEEP LOVE. Da się pokochać? Ty też możesz zostać hop headem :)





Kolor: mocniej zaparzona herbata połączona z pomarańczą, odrobinę bursztynowe. Mętne.

Piana: To mistrzostwo świata. Była bardzo gęsta, koloru złamanego beżu. Drobniuteńka, zbita, bardzo trwała. Cudowny lacing, co udowadniam poniższym zdjęciem. Solidna czapa została do końca picia i osiadła na dnie.



Zapach: piękny, chmielowy zapach na pierwszym planie, za nim pewna owocowość, słodkość. Bardzo przyjemny. Da się wyczuć właśnie tą "belgijskość" piwa, a mianowicie nuty korzenno - przyprawowe.

Smak: niebo w gębie, bardzo solidna goryczka. Co ciekawe w ogóle nie zalega. W żytnich piwach zdarza się pewna kisielowatość, ja jej nie wyczułem w tym piwie. Są fenole. Może lekko czuć biszkopt, gdzieś tak w tle.

Wysycenie: niskie, idealne do stylu.

Opakowanie: To prawdziwy odlot. Naprawdę pojechali grubo po temacie, bo jak wyjaśnić fakt, że nie ma tradycyjnej etykiety? :D Butelka została pomalowana, świetna zabawa czcionkami. Ośmiornica w głównym tle. Logo hop headów w Polsce z tyłu :) Naprawdę oglądam tą butelkę z każdej strony i nie mogę się nacieszyć jej wyglądem. Kapitalne. Bardzo ładny, firmowy kapsel. No klasa, co tu dużo mówić.



Uwagi: Bardzo dobre piwo, które polecam zdecydowanie każdemu kto chce się przekonać do mocno nachmielonych piw. Chociaż może nie na początek , bo zaczynać od 100 IBU ( a tyle ma to piwo) to samobójstwo. Jednak po jakimś czasie trzeba po nie sięgnąć. Nie ma w tym piwie, a przynajmniej ja nie wyczułem niczego, co by odpychało. Wszystko jest doskonale zbalansowane. Piwo jest wielowymiarowe i arcypijalne. Ekstrakt wynosi 16 Plato, a alkohol 6,5%. Wasze zdrowie.












2 komentarze: